Handelsbetingelser
Handelsbetingelserne er senest blevet opdateret den 17. Oktober 2025.
GENERELT
Disse betingelser gælder for alle køb på hjemmesiden www.bareen.dk, der ejes af BAREEN ApS ("bareen"), CVR. 38 26 25 72, Strandlodsvej 6, 2, 2300 Copenhagen S, Denmark. Ved afgivelse af din ordre accepterer du de til enhver tid gældende handelsbetingelser. Vi anbefaler, at du læser handelsbetingelserne grundigt, inden du gennemfører et køb.
Bareen forbeholder sig retten til løbende at opdatere handelsbetingelserne med virkning for fremtidige køb.
BETALING OG PRISER
Alle priser på www.bareen.dk opgives i danske kroner (DKK) inklusive moms. Inden du godkender din ordre, fremgår den endelige pris for ordren inkl. forsendelsesomkostninger.
Betaling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Bareen modtager betaling med: Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard, Apple Pay, Google Pay, Maestro, ViaBill og MobilePay. Beløbet trækkes først, når varen er afsendt. Kvittering for køb modtages via e-mail.
Din betaling behandles betryggende, og bareen krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer). Det er således kun Flatpay, der får adgang til dine betalingsoplysninger.
Rabatkoder kan ikke kombineres med allerede nedsatte varer eller kampagnetilbud.
LEVERING
Bareen sender alle ordrer med GLS. Vi leverer til adresser i Danmark og til den leveringsadresse eller det afhentningssted, du har angivet ved bestilling.
Forsendelsesomkostningerne afhænger af den valgte forsendelsesmetode og fremgår i forbindelse med din ordre.
Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage, og er ordren ikke modtaget indenfor 5-7 hverdage, skal kundeservice kontaktes på info@bareen.dk eller 70 71 10 92. Sagen undersøges da i vores ordresystem og om nødvendigt hos GLS.
Bareen kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaget af fragtfirmaet.
GAVEKORT
Gavekortet udstedes af BAREEN ApS til bareen.dk. Gavekortet kan benyttes på bareen.dk og i bareen butikken på Ny Østergade 10, 1101, København.
Du kan se saldoen på et gavekort, hvis du er i tvivl om, hvor mange penge der står på dit gavekort. Saldoen på gavekortet kan ses via det link du har modtaget på mail. Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort.
Bareen gavekort er ikke personlige og kan overdrages. Gavekortet kan ikke genopfyldes, men ved returnering af en vare betalt helt eller delvist med gavekort, indsættes det tilsvarende beløb automatisk tilbage på gavekortet. Minimumsbeløbet for gavekortet er 200 kr. og maksimum er 2500 kr.
Hvis der opleves problemer eller du har spørgsmål til gavekortet, så kontakt os gerne på info@bareen.dk.
Fortrydelsesret på gavekort: Du har 14 dages fortrydelsesret på dit køb af et gavekort. Kontakt os på info@bareen.dk og så refunderer vi beløbet til det samme anvendte betalingsmiddel.
REKLAMATION
Købelovens regler om mangler, herunder reklamationsret, finder anvendelse på alle køb af varer.
Det vil sige, at du har 24 måneders reklamationsret fra leveringstidspunktet, hvis den købte vare har en mangel, f.eks. en fabrikations- eller materialefejl. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har modtaget varen, vil altid anses for at være rettidig.
For at vi kan oprette din reklamation skal du oplyse dit ordrenummer eller kvittering for købet.
Når du reklamerer, bedes du skrive til bareen via info@bareen.dk og oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.
Som udgangspunkt skal varen byttes ved reklamation. Tilbagebetaling af købsbeløbet er kun en mulighed, (i) hvis der er tale om en væsentlig mangel, eller (ii) hvis ombytning ikke er muligt eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for bareen.
Er reklamationen berettiget, sender Bareen et returlabel uden omkostninger for dig. Hvis din reklamation ikke er berettiget, skal du selv afholde forsendelsesomkostninger, herunder Bareens omkostninger til returnering efter undersøgelse af varen.
Varen skal returneres i forsvarlig emballage, og du bærer ansvaret for varen, indtil vi har modtaget den. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer.
FORTRYDELSESRET
For at udøve din fortrydelsesret skal du give os en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet, f.eks. ved at sende en e-mail til info@bareen.dk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fristen er udløbet.
Udnyttelse af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage efter levering
Ifølge forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag varen modtages.
Fortrydes købet, skal bareen underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Udløber fortrydelsesfristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag anses fortrydelsesfristen for udløbet den følgende hverdag.
Udnyttelse af fortrydelsesretten fra den 15. dag til den 30. dag efter levering
Bareen tilbyder en udvidet fortrydelsesret på 30 dage gældende fra den dag varen modtages.
Fortrydes købet, skal bareen derfor underrettes senest 30 dage efter den dag, du modtog varen. Udløber fortrydelsesfristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag anses fortrydelsesfristen for udløbet den følgende hverdag.
Vær opmærksom på, at såfremt du ønsker at fortryde dit køb fra den 15. dag til den 30. dag efter levering, gælder følgende begrænsninger i fortrydelsesretten:
- Hvis du ønsker at returnere/ombytte en vare, betaler du selv for omkostningerne forbundet hermed (39,- DKK). Disse returomkostninger vil blive trukket fra dit refunderede beløb.
OMBYTNING, RETURNERING OG REFUNDERING
Hvis du ønsker at ombytte, kan du kun ombytte til en vare af samme eller lavere værdi end det oprindelige køb. Når vi har modtaget og behandlet din retur på vores lager, afsender vi din ombytningsordre hurtigst muligt.
Hvis du ønsker at returnere din vare skal du meddele din retur til bareen via returportalen her https://returns.reversio.io/bareen, du vil herefter modtage et returlabel.
Varen returneres herefter via GLS til bareens lager. Varen skal returneres senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret bareen om, at du vil fortryde dit køb. Fristen anses for overholdt, hvis varen er afsendt inden 14 dage efter meddelelse til bareen.
Det er vigtigt, at du pakker varen forsvarligt ind ved en ombytning/returnering, da du bærer risikoen for varen, indtil bareen modtager varen. Original emballage og tilhørende produktskilte skal medsendes ved returnering. Bareen opfordrer dig til at gemme forsendelseskvitteringer.
Vi modtager kun returvarer i ubrugt og original stand. Varen må ikke have tegn på brug, herunder pletter, snavs, lugt eller skader. Returneringer, der ikke opfylder betingelserne for ubrugt stand, kan blive afvist. I sådanne tilfælde sendes varen retur til kunden uden refundering.
Når du fortryder et køb, refunderer bareen betalingen til det anvendte betalingsmiddel hurtigst muligt og senest 14 dage efter, bareen har modtaget meddelelsen om, at du ønsker at fortryde købet. Ved returnering fratrækkes et gebyr på 39 kr. for returlabelen fra det samlede refusionsbeløb. Bareen kan dog tilbageholde betalingen, indtil varen er modtaget retur, eller du har sendt dokumentation for, at varen er returneret.
Af hygiejniske årsager kan vi desværre ikke modtage returnering eller bytte af følgende produkter, når forsegling/plomben er brudt eller varen er taget i brug: Undertøj, badetøj og andre intime beklædningsdele.
Denne begrænsning følger forbrugeraftalelovens undtagelser for hygiejniske produkter og er samtidig indført for at beskytte både kundernes og vores egen hygiejne.
Bemærk: denne undtagelse gælder kun de nævnte produktkategorier – andre typer produkter kan returneres eller byttes i henhold til vores normale retur- og byttepolitik.
Vi anbefaler, at du som kunde kontrollerer størrelse, pasform og materiale nøje, inden du fjerner forsegling eller bruger varen.
BAREEN CLUB - LOYALITETSPROGRAM
Vores loyalitetsprogram er baseret på livstidsværdien af brugerens konto. Bareen har ret til altid at definere nye vilkår for brugerens niveau og point samt vilkår for rabatter opnået via bareen club.
Desuden har virksomheden ret til at fjerne medlemmer, som misbruger programmet, samt ret til at rykke medlemmer op eller ned i niveau, hvis det findes nødvendigt. Medlemmers point kan også ændres af virksomheden, hvis nødvendigt.
Rabat optjent via bareen club kan ikke benyttes på collabs eller nedsatte varer. Ens automatiske loyalitetsrabat kan desuden ikke kombineres med andre rabatkoder.
Rabat via belønninger kan desuden have betingelser.
Julegaver givet ved Platinum medlemsskab kræver medlemsskab inden 1. december i indeværende år. Medlemmer som bliver Platinum efter 1. december vil ikke få julegave i samme år.
Hvis medlemmet returnerer sin ordre eller dele af sin ordre, så fjernes tilsvarende point fra medlemmets konto.
Regler fra sidens FAQ gælder. Siden kan læses her
VIRKSOMHEDENS FORPLIGTELSER OG RETTIGHEDER
Køber modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb. Ordrens informationer opbevares af bareen i 5 år. Det er ikke muligt at tilgå ordrekvitteringen via www.bareen.dk. Ønskes et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, bedes du i stedet sende en e-mail til info@bareen.dk
FORBEHOLD
Bareen kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af manglende opfyldelse af kontrakten på grund af en uforudsigelig begivenhed, som bareen ikke har kontrol over, f.eks. uroligheder, hel eller delvis strejke, især i transport og/eller kommunikationssektoren, brand, oversvømmelser eller lignende tilfælde.
Bareen tager forbehold for små afvigelser i produktionen (maksimal +/- 1 cm) i forhold til det oplyste mål (under “størrelser”) for hver enkelt T-shirt og andre produkter.
Bareen tager endvidere forbehold for udsolgte varer samt tastefejl på hjemmesiden.
PERSONDATA
Bareen behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med virksomhedens persondatapolitik
KLAGEADGANG OG LOVVALG
Du er altid velkommen til at rette henvendelse til bareen, hvis du vil klage over et køb. Hvis vi ikke kan opnå enighed, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne for at klage er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: https://commission.europa.eu/index_en underlagt dansk ret, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse i det land, hvor du har bopæl.
KONTAKT OG KUNDESERVICE
Ved eventuelle spørgsmål kan du kontakte Bareen via;
BAREEN ApS
Strandlodsvej 6, 2
2300 Copenhagen S
CVR. 38 26 25 72
E-mail: info@bareen.dk
Tlf: (+45) 70 71 10 92
Åbningstider for kundeservice findes herunder; www.bareen.dk/pages/kontakt